BILDER & AKTIVITETER  2013

2007      2008     2009   2010   2011    2012   2013
Årsmötet 2013 Hjortkvarnsvandringen Vårsäsongen 2013 Sommarsäsongen inledd Hemvändardagen 2013
Onsdagscaféer 2013 Sommarjobbande flickor vid hembygdsgården Sommarfesten Torpvandring 18 augusti Julmarknaden 7-8 december

Hjortkvarnsvandringen den 20 april
Vårens cirkelutflykt bestod den här gången av ”stadsvandring” i Hjortkvarn och alla som var intresserade var inbjudna att följa med.  Detta resulterade i att ett 40-tal personer i olika åldrar deltog
Kennert Allansson hade som vanligt sammanställt ett kompendium av cirkelanteckningar, kartor, gamla foton m.m. Efter några timmars rundvandring, med kaffepaus på rastplatsen vid macken, hade man lärt sig väldigt mycket om Hjortkvarn förr och nu. Dessutom hade man det innehållsrika kompendiet att läsa och begrunda när man kom hem.

,

För en billig penning fick man köpa ett kompendium fyllt av fakta om Hjortkvarn.
,
Deltagarna ska här till västra sidan om väg 51. Där finns Ljusbo, Färgargården, Berget och andra vackra byggnader kvar från gamla tider. I bakgrunden Eriksdal.
,
Nu har man kommit till det som en gång var Jonssons affär. Ingvar Boo berättar att här började han sin yrkesbana. Kennert Allansson läser anteckningar och Åke Lindberg sköter högtalaren
,
Sista utslaget från Hjortkvarns masugn har flyttats fram och är placerat på en kvarnsten, från Hjortkvarns kvarn, i närheten av f.d. posthuset.

Text och bilder Catharina Ingjald

Uppdaterad 2013-05-04      Webbmaster