BILDER & AKTIVITETER  2013

2007      2008     2009   2010   2011    2012   2013
Årsmötet 2013 Hjortkvarnsvandringen Vårsäsongen 2013 Sommarsäsongen inledd Hemvändardagen 2013
Onsdagscaféer 2013 Sommarjobbande flickor vid hembygdsgården Sommarfesten Torpvandring 18 augusti Julmarknaden 7-8 december

Sommarfesten

Sommaren vid Boo skola avslutades den 4:e augusti med sommarfest i skönt sommarväder. Olas Gäng underhöll med blandad musik.
Tage Aronsson, dragspelare i Olas Gäng, sjöng ”Helgdagskväll i timmerkojan”. En lämplig visa för en f.d. skogvaktare.
 I kaffepausen delade Hans Bengtsson ut en gåva ur Boo-fonden. Det var Birgitta Lantz, en oumbärlig deltagare i studiecirkeln ”Torp och gårdar i Boo”, som blev uppmärksammad och belönad med presentkort för de efterforskningar hon gör inför varje cirkelkväll. Birgitta är en van släktforskare och har ett stort intresse för sin hembygd. Även inför torpvandringarna forskar hon fram data om de människor som varit bosatta i de gamla torpen genom åren. Birgitta är en eldsjäl som är värdefull för föreningen och bygden. Hon är verkligen värd ett stort tack och en gåva för allt arbete.
Kennert Allansson, studiecirkel- och torpvandringsledare, berättar här om Birgittas betydelse för dokumentationen av gårdar och torp i Boo
Fyra duktiga sommararbetande tjejer har skött mycket av ruljansen i sommarcaféet. De blev naturligtvis avtackade med blommor och hälsades välkomna tillbaka.
Mimmi Karlsson, Johanna Thelin och Mikaela Karlsson avtackas av Hans Bengtsson. Alma Stenman deltog inte den här dagen.

Text och bilder: Catharina Ingjald