BILDER & AKTIVITETER  2016

2007      2008     2009   2010   2011    2012   2013    2014   2015    2016
Vårupptakt vid Boo, - städdag Första caféhelgen Påskliljecaféerna Torpvandring 7 maj Sommarens hantverk
De två första onsdagscaféerna Sommarens loppis Hemvändardagen 15 maj De tre sista onsdagscaférna Sommarfesten i Boo 2016
Höstmarknaden i Hjortkvarn Julmarknad 2016

Sommarfest avslutade säsongen i Boo

Den sjunde augusti firade vi vår traditionella sommarfest, som i år sammanföll med Hembygdsgårdarnas dag. Programmet bestod som alltid av underhållning, lotterier, kaffe och framför allt samvaro bland vänner och bekanta. Nästan som en hemvändardag. Drygt hundra personer njöt i solskenet och lyssnade till Carl-Gustafs orkester. Nostalgi för många, eftersom orkestern en gång bildades av bröderna Bock med kompisar i Björnhammar. Senare tillskott är Jan Einarsson på piano och saxofon samt på gitarr, Emil, barnbarn till en av ”Bockarna”. Gästartister för dagen var Åke Edengren på dragspel med sonen Mats på bas.

Carl-Gustafs orkester avslutade 2016 års sommar i Boo med välkända låtar.

Vid skolväggen var det varmt och soligt att sitta och lyssna.
Från Närkesberg kom bland andra Åke och Vivianne Petterson tillsammans med Gunborg Sjökvist för att se och höra Carl-Gustafs. Åke, ”Tösnahultar´n”, var i ungdomen en skicklig dragspelare som då deltog i en mängd evenemang.
Åke Edengren trakterade dragspel. Jan Einarsson piano och saxofon
Det var också Jan som presenterade låtarna och stod för sången

Med så mycket folk behövdes det två serveringsbord. Sylvia och Stig skötte det ena …......
…… och Hans och Kennert det andra.

Text och foto: Catharina Ingjald