BILDER & AKTIVITETER

HEM     FÖRENINGEN     HEMBYGDSGÅRDEN     KALENDER       STYRELSEN      KONTAKT     BILDER OCH AKTIVITETER     LÄNKAR

2007      2008     2009
Årsmötet 2009 Populära påskliljecaféer Sommarfesten 2009 Hemvändardagen 2009 Inge Flodin 80 år
Matdagar i Hjortkvarn, 26-27/9 Studiecirkelns höstupptakt 5/9 2009 Bonader och veteranbilar, maj 2009 Bilder från några evenemang 2009 Julmarknaden 2009
Studiecirkel om torp och gårdar i Boo Boo kyrkogård inventerad

Påskliljecaféerna populära utflyktsmål.

De varma och soliga vårdagarna har lockat runt ett tusen gäster till vårt påskliljecafé som varit öppet i tre helger samt första maj.

På fredagskvällen den 17 april var det vernissage av utställningen med broderade bonader.  Ulla Kraftlig underhöll med sång till gitarr och Birgitta Jonsson berättade om bonadsbroderiets historia. Man serverade kaffe med hembakat bröd och de som ville fick smaka en tallrik klappkräm. Det är en gammaldags efterrätt som finns med som recept från Boo på årets programblad som utges tillsammans med Svennevad och Sköllersta hembygdsföreningar.

En av söndagarna var det musikgudstjänst i Boo kyrka som drog många kaffesugna gäster. Nerikes Fordonshistoriska Sällskap kom med ett tjugotal fina veteranbilar  som parkerades vid Boo slott den 2 maj.

Trivselkören avslutade traditionsenligt cafésäsongen söndagen den 3 maj med vårkonsert i Boo kyrka.

Uppdaterad 2010-03-30      Webbmaster