HEM     FÖRENINGEN    HEMBYGDSGÅRDEN     PROGRAM       STYRELSEN     KONTAKT    BILDER OCH AKTIVITETER     LÄNKAR

BILDER & AKTIVITETER  2020

2007     2008    2009   2010   2011   2012   2013    2014   2015   2016  2017   2018    2019  2020
Sommarfest med hemvändarkänsla
En ekumenisk gudstjänst hölls vid hembygdsgården redan söndagen före (26/7) med alla säkerhetsregler och lagom tillslutning. Foto. Hans Bengtsson

Styrelsen hade redan i juni beslutat att chansa på Sommarfesten, som alltid brukar firas första söndagen i augusti. Med mycket noggrann planering av säkerhetsåtgärder blev allt lättskött och mycket trevligt. Många hade nog längtat till Boo den här sommaren och det blev en ersättning för den hemvändardagen vi gick miste om i maj. Av gästerna var det många f.d. Boo-bor som kom ganska långväga ifrån. Det blev många glada hälsningar och återseenden mellan kaffeborden på skolgården när gamla bekanta anlände.

Dragspelsgruppen Byledraget underhöll med trevliga låtar, där det även ingick allsång. De är redan tingade till nästa års sommarfest då vi hoppas på bättre tider.
Byledraget ska spela Nya Bylevalsen
Hemvändande Boo-flickor
Gammeldags låtar på gammeldags instrument,
Gäster vid kaffeborden