HEM     FÖRENINGEN     HEMBYGDSGÅRDEN     KALENDER       STYRELSEN      KONTAKT     BILDER OCH AKTIVITETER      LÄNKAR

BILDER & AKTIVITETER  2012

2007      2008     2009   2010   2011    2012
 Årsmötet 2012 Barnutställning Torpvandringen den 6 maj Museet invigs med fanfar Bygdekören övar
Onsdagscaféer 27 juni och 4 juli Onsdagscaféerna  11 och 18 juli Onsdagcaféet 25 juli Högsjö Brukssextett 1 augusti Torpvandring 19 augusti
Studiecirkelns bussresa Sommarfesten

De två första onsdagscaféerna 2012

Kyrkoherde Lennart Lundström inledde onsdagscaféerna den 27 juni. Han kåserade så lättsamt om ett allvarligt tema att det skrattades hjärtligt i skolsalen.  ”Man har evigheten på sig men inte en sekund att förlora” hette hans program. Lennarts budskap var att fånga dagen och att ha roligt. En kväll med en allvarlig underton och mycket humor!

Publik vid kyrkoherde Lundströms kåseri.
Den 4 juli var det viskväll.
 Roine Lindström bjöd på visor och dikter av Evert Taube, Gunde Johansson, Dan Andersson m.fl. Han berättade också episoder ur deras liv. Den här kvällen var det sommarvärme och man kunde sitta ute och njuta av de svenska visorna och kaffe med nybakat bröd.

HEM                                                                                          Uppdaterad 2012-07-17      Webbmaster