BILDER & AKTIVITETER  2016

2007      2008     2009   2010   2011    2012   2013    2014   2015    2016
Vårupptakt vid Boo, - städdag Första caféhelgen Påskliljecaféerna Torpvandring 7 maj Sommarens hantverk
De två första onsdagscaféerna Sommarens loppis Hemvändardagen 15 maj De tre sista onsdagscaférna Sommarfesten i Boo 2016
Höstmarknaden i Hjortkvarn Julmarknad 2016

De två första onsdagscaféerna

Den 6 juli gästade Byledraget oss, ett gäng spelglada damer och herrar från Högsjö med omnejd. Ett sjuttiotal personer kom och lyssnade och deltog i allsång.

Den 13 juli ordnade vi en kulturvandring i Boo. Kennert Allansson och Ingvar Gustafsson stod för guidningen . Ralph Edenheim, f.d. kulturchef på Skansen i Stockholm, deltog som expert på färgsättning av gamla hus. Ca trettio personer deltog. En mycket lyckad rundvandring som startade vid skolan och slutade vid de gamla husen runt slottet. Kanske det blir fortsättning nästa år?

6 juli. Byledragets ledare Lennart Strömberg
Texthäften var utdelade så publiken kunde sjunga med i en del låtar
Man har trivsamt tillsammans i Byledraget
Ulla och Lennart Kraftling fick stressigt en stund i kaffepausen

13 juli. Kulturvandringens deltagare är här på väg mot slottsstallet, som för tillfället får en utvändig uppsnyggning.
Ralph Edenheim, i mitten, brukar ge råd vid färgsättningen när byggnader på Boo ska putsas eller målas om.
 I närheten av stallet ligger den f.d. chaufförsbostaden, som Kennert berättar om här.
Den vackra f.d. trädgårdsmästarbostaden fotades flitigt.
Här står deltagarna vid den gamla tvätt- och bagarstugan, som ligger vid kanten av ån. Man tittar upp mot slottet och den grönmålade herrgårdsflygeln, som sedan blev mangelbod
                                                                                                                                                                                                                                                                       Text och foton: Catharina Ingjald