BILDER & AKTIVITETER  2016

2007      2008     2009   2010   2011    2012   2013    2014   2015    2016
Vårupptakt vid Boo, - städdag Första caféhelgen Påskliljecaféerna Torpvandring 7 maj Sommarens hantverk
De två första onsdagscaféerna Sommarens loppis Hemvändardagen 15 maj De tre sista onsdagscaférna Sommarfesten i Boo 2016
Höstmarknaden i Hjortkvarn Julmarknad 2016

De tre sista onsdagscaférna

Sommarens sista caféer har gått i musikens tecken och lockat mycket publik. Ahlin & Thunberg med Tina var en trevlig trio med fin blandning av visor. En och annan allsång ingick i programmet. Att Towe Widerberg skulle locka drygt hundra personer hade vi anat. Han bjöd på en proffsig underhållning bestående av visor, schlagers och rock som fick publiken att hänga med i refrängerna. Högsjö Brukssextett avslutade med mässingsmusik enligt gammal brukstradition, som presenterades av Anders Nord.

Ahlin och Thunberg, från Karlskoga, sjöng till gitarr men ofta togs dragspelet fram.

Tina deltog i flera av visorna, ibland ensam med egna texter

Towe Widerberg gick runt bland publiken och sjöng till inspelat komp

Mellan låtarna berättade han episoder från sin långa karriär som dansbandmusiker.
Snart dags för kaffepaus.
Två av musikanterna i Högsjösextetten: Karin Andersson och Lars-Gunnar Jörgenssen
Sista kvällen tjänstgjorde Hans och Cecilia vid kaffeserveringen

Text: Catharina Ingjald.      Foto: Hans Bengtsson,  Åke Edengren och Catharina Ingjald