skola.jpg (29459 bytes)

BOO

HeMBYGDSFÖRENING

HEM     FÖRENINGEN     HEMBYGDSGÅRDEN     PROGRAM       STYRELSEN      KONTAKT     BILDER OCH AKTIVITETER     LÄNKAR

Verksamheten 2009

Föreningsåret inleddes som vanligt med årsmöte den 8 mars. Styrelsen omvaldes men antalet suppleanter utökades till två då Sandra Hamilton nyvaldes. Efter mötet blev det underhållning av en trubadur samt servering.

Påskliljecaféerna inleddes fredagskvällen den 17 april med premiärvisning av årets utställning, broderade bonader. Ulla Kraftling bjöd på sång till gitarr och Birgitta Jonsson berättade om bonadens historia. Förutom kaffe och hembakat bröd kunde man provsmaka klappkräm som är föreningens receptbidrag till hembygdsföreningarnas gemensamma programblad.

Caféhelgerna gynnades av vackert väder. Nerikes Motorhistoriska Sällskap gästade Boo en lördag med sina veteranbilar och i kyrkan spelade Lindebläcket under en musikgudstjänst. Trivselkören avslutade som vanligt påskliljecaféerna med vårsånger i Boo kyrka sista eftermiddagen. Drygt ettusen kaffegäster kom till Boo kyrkskola under dessa helger.

På pingstdagen var det dags för vår stora dag, hemvändardagen och 25-årsjubileet. Man delade den dagen ut gåvor ur Boo-fonden och Hembygdsförbundets hedersnål till Inge Flodin, Catharina Ingjald och Rolf Wiking. ...........................................................

Läs hela årsberättelsen >>>

Uppdaterad 2010-09-21      Webbmaster