BILDER & AKTIVITETER  2016

2007      2008     2009   2010   2011    2012   2013    2014   2015    2016
Vårupptakt vid Boo, - städdag Första caféhelgen Påskliljecaféerna Torpvandring 7 maj Sommarens hantverk
De två första onsdagscaféerna Sommarens loppis Hemvändardagen 15 maj De tre sista onsdagscaférna Sommarfesten i Boo 2016
Höstmarknaden i Hjortkvarn Julmarknad 2016

Hemvändardagen 15 maj

Våren hade tyvärr tagit paus och dagen var kall och regnig. Men det hindrade inte att drygt 80 hemvändare infann sig från när och fjärran. Från London kom de som hade längst och det var några av syskonen Olssons släkt. Tre syskon, som en gång vuxit upp på Nain, hade ordnat släktträff i Boo den här dagen. Skolan var fullsatt och trots trängsel blev det en gemytlig stämning.

Skolsalen var full av hemvändare runt kaffeborden. Samtalsämnen fattas aldrig den här dagen.

Lars-Torsten Olsson, ett av syskonen från Nain, berättade minnen från skoltiden.

Text och foto: Catharina Ingjald