BILDER & AKTIVITETER  2016

2007      2008     2009   2010   2011    2012   2013    2014   2015    2016
Vårupptakt vid Boo, - städdag Första caféhelgen Påskliljecaféerna Torpvandring 7 maj Sommarens hantverk
De två första onsdagscaféerna Sommarens loppis Hemvändardagen 15 maj De tre sista onsdagscaférna Sommarfesten i Boo 2016
Höstmarknaden i Hjortkvarn Julmarknad 2016

Julmarknaden 2016

Årets sista evenemang, julmarknaden, är avklarad och därmed föreningsåret 2016. Skolan var fylld av jättefina hantverk av olika slag och blomgrupper, bakverk, honung, fågelholkar m.m. vid öppningsdags. I ett hörn stod julgranen och lyste och en härlig kaffedoft spred sig ut på skolgården. Många gäster besökte oss båda dagarna. De handlade julklappar och köpte lotter. Naturligtvis träffade man på en och annan bekant att sitta tillsammans med för att fika och prata en stund i vår trivsamma gamla skola.

Redan på trappan fanns blommor och kransar från Haddebo och PRO-gubbarnas fågelholkar till bra priser.

En härlig halmkorg med juläpplen, en fin prydnad för julbordet, fanns till salu.
En stor mängd olika korgar med julblommor fanns att köpa. Här är den största.
 Roliga stickade gosedjur i mängder, det ena sötare än det andra. Svåra att motstå!
En granbock, tillverkad av Sten Eliasson, var första vinst på ett lotteri. En fågelholk var andra och en ljusstake tredje vinst.
.                                                                                                                                                                                               Text och foto: Catharina Ingjald