HEM     FÖRENINGEN    HEMBYGDSGÅRDEN     PROGRAM       STYRELSEN     KONTAKT    BILDER OCH AKTIVITETER     LÄNKAR

BILDER & AKTIVITETER  2018

2007      2008     2009   2010   2011    2012   2013    2014   2015    2016  2017   2018
Årsmötet 2018 Miljöpriset 2017 Påskliljecaférna 2018 Gäster - bussresenärer Torpvandring den 6 maj
Hemvändardagen Besök av radio Örebro Sommarens loppis Sommarens onsdagscaféer Midsommar i Boo
MIDSOMMAR I BOO
På midsommarafton var det dukat med välfyllda kaffekannor, kaffekoppar och brickor med bullar och kakor för gäster som väntades från dansen kring midsommarstången vid slottet. En regnskur gjorde att många kom tidigt från dansen för att ställa sig i kö för kaffe och att få sittplats i tältet eller i skolan. Vädret blev bättre så Tina, med ackompanjatör på dragspel, som först spelat till dansen vid slottet, underhöll med några sommarlåtar. En trevlig dag, trots det ostadiga vädret, med många bekanta ansikten bland gästerna.  Midsommardagen var det bättre väder och lockade många att ta sig en utflykt till Boo.

Midsommarfika i tältet
Sju sorters kakor i museet
Sommarsånger till kaffet

Text och foto: Catharina Ingjald