BILDER & AKTIVITETER  2015

2007      2008     2009   2010   2011    2012   2013    2014   2015
Årsmötet 2015 Påskliljecaféerna Nybyggnation vid Boo skola Torpvandring 9 maj Hemvändardagen 2015
Onsdagscafé med publikrekord Onsdagscaféerna Säsongavslutning i Boo 2015 Torpvandringen 15 augusti Naturens skafferi 26 september
Julmarknaden
Naturens skafferi i Hjortkvarn 25 september
Kvarntorget var fyllt av marknadsstånd. Där fanns rökt fisk, sylt, potatis, höstkransar, träskor och mycket annat att köpa.  Blev man hungrig fanns det kålsoppa som kokades på ett militärt kokkök.  Kaffe med bullar eller äpplekaka med vaniljsås kunde avnjutas i Filadelfia. Som vanligt deltog vi med ett bord. Sylvia Allansson sålde lotter på trädgårdsväxter och bröd. Hans Bengtsson och Catharina Ingjald skötte försäljning av diverse hembygdsböcker och Boo-hästar samt två lotterier med bland annat vinster skänkta av sommarens hantverkare i Boo skola.
I Sylvia Allanssons lotteri fanns både hembakat bröd och fina trädgårdsväxter som man kunde vinna men även köpa.
Vår kassör Ulla Kraftling var den här dagen medhjälpare i Filadelfiaförsamlingens kaffeservering.

Text och foto: Catharina Ingjald