HEM     FÖRENINGEN    HEMBYGDSGÅRDEN     PROGRAM       STYRELSEN     KONTAKT    BILDER OCH AKTIVITETER     LÄNKAR

BILDER & AKTIVITETER  2018

2007      2008     2009   2010   2011    2012   2013    2014   2015    2016  2017   2018
Årsmötet 2018 Miljöpriset 2017 Påskliljecaférna 2018 Gäster - bussresenärer Torpvandring den 6 maj
Hemvändardagen Besök av radio Örebro Sommarens loppis Sommarens onsdagscaféer Midsommar i Boo
Sommaren onsdagscaféer
Fem onsdagar med varierande program har nu avverkats under härliga sommarkvällar i Boo. Ett intressant kåseri med Björn Palmkvist inledde. ”Mitt liv som polis och journalist” var hans ämne. Publikrekord slogs onsdagen därpå då familjebandet The Country Ridge drog igång sin medryckande countrymusik. Så mycket sämre när det gällde håll igång blev det inte onsdagen efter, då Folkessons gitarrer bjöd på underhållning. Härlig stämning och stor publik även då. En lugnare, men trevlig kväll med kända diktare och deras visor fick vi njuta av då trubaduren Roine Lindström besökte oss näst sista onsdagen.  Hässleby-Anders med hemlig gäst avslutade säsongen. Gästen visade sig vara ”Vibygubben”, Ingvar Björk, som läste dikter och berättade historier på närkingska mellan Anders´ dragspelslåtar. En verkligt uppskattad avslutning på onsdagscaféerna!
Björn Palmqvist. Om att vara polis och journalist.

Kvällens publik
The Country Ridge håller igång
Folkessons med härlig blandning av musik
Publikbild