Sommarfesten 2009

Den 9 augusti firade vi vår sommarfest i strålande sommarväder. Två mycket proffsiga musiker, Jan Franzon och hans granne i Ekeby Peter Hayward, underhöll med blandad musik på keyboard, klarinett och saxofon varvat med allsång.

I kaffepausen delade Hans Bengtsson och Catharina Ingjald ut Hembygdsförbundets hedersnålar samt presentpaket till följande personer som under åren lagt ner mycket tid och arbete med föreningens olika aktiviteter:

Kennert Allansson och Stig Malteskog för deras arbete med förberedelser inför varje studiecirkelträff. De har också tillsammans uppfört gärdsgården runt Margarethas lind.

Vidare fick Kjell Johansson som bl.a. sköter gräsklippning och hans fru Gunvor som alltid är beredd att rycka in i caféet samt vår sekreterare Sylvia Allansson nål och present.

Sist men inte minst avtackades Birgitta Jonsson för allt arbete hon lägger ner på att organisera caféet och hålla det med färskt bröd. Hon kunde konstatera att hon bakat drygt 3000 bullar den här säsongen. Nu förärades hon en digitalkamera inför sin välförtjänta resa på Transibiriska järnvägen i höst.

Sommarfestens publik

Sommarfestens musiker Jan Franzon och Peter Hayward