HEM     FÖRENINGEN     HEMBYGDSGÅRDEN     KALENDER       STYRELSEN      KONTAKT     BILDER OCH AKTIVITETER       LÄNKAR

BILDER & AKTIVITETER  2012

2007      2008     2009   2010   2011    2012
 Årsmötet 2012 Barnutställning Torpvandringen den 6 maj Museet invigs med fanfar Bygdekören övar
Onsdagscaféer 27 juni och 4 juli Onsdagscaféerna  11 och 18 juli Onsdagcaféet 25 juli Högsjö Brukssextett 1 augusti Torpvandring 19 augusti
Studiecirkelns bussresa Sommarfesten

Sommarfesten i Boo kyrkskola den 12 augusti

Gåva ur Boo-fonden till en Boo-entusiast

En gåva ur Boo-fonden har åter delats ut. Kennert Allansson är den som belönats. Med sitt brinnande intresse för bygdens gårdar och torp har han de senaste åren lagt ner ett stort och noggrant arbete med att leda en studiecirkel och att organisera torpvandringar. Tack vare detta har delar av bygden nu blivit dokumenterad och fortsättning följer under hösten. Sammankomsterna har dessutom fått ett stort socialt värde med gemenskap och entusiasm bland deltagarna som alla bidrar med sina kunskaper. Kennert är verkligen värd en belöning som uppmuntran och tack!

Överlämnandet av gåvan skedde vid föreningens sommarfest den 12 augusti. Det sköttes av Hans Bengtsson och Ulla Kraftling. Sommarfestens underhållare var Hässleby-Anders. Han drog som vanligt en stor publik. Även Birgitta Jonsson, som har ansvaret för caféverksamheten, avtackades med en present.

Bilderna nedan har tagits av Lotta  Hermansson

Kennert tilldelas en gåva ur Boo-fonden

Sommarfestens underhållare var Hässleby-Anders

Inga Piirainen och Mona Andersson njöt av kaffet och den trevliga underhållningen.

Uppdaterad 2012-09-27    Webbmaster