HEM     FÖRENINGEN    HEMBYGDSGÅRDEN     PROGRAM       STYRELSEN     KONTAKT    BILDER OCH AKTIVITETER     LÄNKAR

BILDER & AKTIVITETER  2018

2007      2008     2009   2010   2011    2012   2013    2014   2015    2016  2017   2018
Årsmötet 2018 Miljöpriset 2017 Påskliljecaférna 2018 Gäster - bussresenärer Torpvandring den 6 maj
Hemvändardagen Besök av radio Örebro Sommarens loppis Sommarens onsdagscaféer Midsommar i Boo
Sommarfesten 2018

Denna varma sommarsäsong avslutades med Hembygdsgårdarnas dag och Sommarfest eftermiddagen den 6 augusti. I samband med detta uppmärksammades Kerstin och Stig Malteskog, Sylvia och Kennert Allansson samt undertecknad med Hembygdsförbundets hedersnål, diplom och blommor som utmärkelse för mångårigt arbete i föreningen. Det var länsförbundets ordförande Ingela Oxelgren som läste upp motiveringen och överlämnade detta. Även en gåva från vår förening överlämnades av ordförande Hans Bengtsson. Byledraget underhöll med blandad musik och inslag av allsång. Drygt nittio besökare njöt av sommarsol, musik och den sköna miljön vid skolan.

Byledraget underhåller

Publik i solskenet

Vi som fick utmärkelse

Stig Malteskog,  Kerstin Malteskog, Catharina Ingjald, Sylvia Allansson, Kennert Allansson