Sommarsäsongen 2013 inledd

En fräsch och ren skola tog emot gästerna som firade midsommarafton i Boo. Nymålade fönster, såpskurat golv och nytvättade gardiner. Dagen före hade hantverkarna placerat ut sina alster till sommarens försäljning.  Efter dansen kring midsommarstången vid Boo slott bjöds deltagarna på kaffe med hembakat bröd vid vår skola, på familjen Hamiltons bekostnad. Som vanligt har medlemmar ur föreningen hjälpts åt att baka brödet och flera ställde upp för att förbereda och serva under dagen. Det blev ett intensivt, men tacksamt, arbete. Många uppskattande ord från gästerna hördes.

Härligt med saft och hembakade bullar i gröngräset vid skolans vägg efter midsommardansen!

Kaffebryggning på midsommarafton. Kerstin Malteskog laddar 150 koppar för andra gången. Stig Malteskog och Kennerth Allansson undrar om det ska räcka.

,

Serveringsbordet är länsat och man kan pusta ut. Kennert Allansson kan nu byta några ord med en av gästerna, Roland Ahlgren. Rolf Wiking varvar ner med fika och hans syster Sylvia Allansson börjar röja efter kalaset.

,

Borden börjar digna av välgjorda hantverk till midsommarafton. Tore Lindholm och Irmhild Teerling plockar upp sina alster.

,

Efter fikat är det dags att eventuellt hitta något att köpa i skolsalen.

Text och bilder Catharina Ingjald