HEM     FÖRENINGEN     HEMBYGDSGÅRDEN     KALENDER       STYRELSEN      KONTAKT     BILDER OCH AKTIVITETER     LÄNKAR

BILDER & AKTIVITETER  2011

Bilder och aktiviteter tidigare år:

2007      2008     2009   2010   2011

Årsmötet 2011 Boohästen, tillverkas åter i Boo  Påskliljekaféet öppnade  den 16 april

Lyckad vårsäsong 2011

Avslutningsresa för torpcirkeln vårterminen 2011
Försommarevenemang  Olas gäng den 13 juli Loppis och auktion 2011  Onsdagscaféer 2011 Sommarfesten
Studiecirkelns höstresa Julfint i museet

Avslutningsresa för torpcirkeln vårterminen 2011
Den 14 maj reste 18 cirkeldeltagare runt i Boo-bygden som avslutning på terminen. Kennert Allansson, cirkelns ledare, rattade en lånad buss. Han hade även planerat dagens runda som började vid Hamberg och Helgnäs. Boskulla med omnejd, Gårdö. Kopparbol, Döbacka ,Skinnarbacka och många små torp besöktes. Sista anhalten var en rundvandring bland husen i Stenkulla innan bussen styrde tillbaka till Hjortkvarn. - Här är några bilder från den trevliga resan.

Resterna av lagården och torpet Hamberg var första anhalten.

Här berättar Kennert om Helgnäs som en gång var två gårdar.

Man vandrade runt Boskulla herrgård och kunde från parken beundra utsikten över Avern.

På ett berg nära Källtorp tog man kaffepaus innan färden gick till Stenkulla.

Text och bilder Catharina Ingjald

Uppdaterad 2011-05-23      Webbmaster