BILDER & AKTIVITETER  2015

2007      2008     2009   2010   2011    2012   2013    2014   2015
Årsmötet 2015 Påskliljecaféerna Nybyggnation vid Boo skola Torpvandring 9 maj Hemvändardagen 2015
Onsdagscafé med publikrekord Onsdagscaféerna Säsongavslutning i Boo 2015 Torpvandringen 15 augusti Naturens skafferi 26 september
Julmarknaden
Torpvandringen den 9 maj

Sex nedlagda torp i Iboholmsskogarna skulle skyltas den här dagen. Anders Jonsson var ledare och som vanligt fanns häften med utförliga uppgifter om torpen och dess innevånare att köpa. Det var vid Ibolsfallet, Römossen, Lilla Bänntorp, Bänntorp, Lillholmen och Mossfallet vi skulle slå ner skyltar. Birgitta Lantz, som forskat fram uppgifterna om skogstorpen och backstugorna, berättade om tragiska människoöden och det hårda livet här. En mycket intressant och lärorik dag som dessutom bjöd på soligt väder.

,

På en höjd i skogen satt Gustaf den femte ofta på älgpass när han gästade Boo. Platsen har senare skyltats.

,

Peter Erikssons far och farfar hade en gång brukat Benntorp.  Då en relativt stor gård och känd för sin fina fruktträdgård runt boningshuset. Peter fick nu slå ner skylten och sedan läsa texten.

,

Vid Lillholmen fanns en rejäl tegelhög kvar att sätta skylten i. Bo Karlsson och Ingvar Gustafsson hjälptes åt.

,

Anders Jonsson läste på den nerslagna skylten vid Mossfallet som var en backstuga ett stycke från Lillholmen. Den fanns bara i trettio år.

,

Alla skyltarna var nu nerslagna och vi pustade ut i solskenet vid bilarna innan vi skildes åt.
                                                                                                                                                                                                    Text och foto: Catharina Ingjald