Veteranbilsträffen den 11 juli.

En brokig men intressant samling gamla ”pärlor” körde in i hagen vid Boo slott. Efter att ägarna med passagerare tittat runt och hälsat på bekanta och pratat bilar begav man sig till skolan där det bjöds på kaffe.

Ett extra inslag vid slottsstallet blev fotograferingen av den gamla chaufförsuniformen som Stig Johansson, f.d. chaufför och betjänt på Boo, skänkt till Boo Hembygdsförening. Stig fick i värmen posera vid en bil av märket Packard 726, iförd den gamla ylleuniformen. Fotograf var Rolf Wiking och många andra. En nyinköpt skyltdocka, döpt till Bosse, är nu uppklädd i Stigs uniform och står i skolan.

En samling gamla "pärlor" i hagen vid Boo slott

F.d chauffören vid Boo, Stig Johansson, står här framför slottsstallet och öppnar bildörren så som han ofta gjorde under sina år i tjänst hos familjen Hamilton på Boo.

Den vackra chaufförsuniformen har skänkts till hembygdsföreningen och finns nu att beskåda på en skyltdocka i hembygdsgården.

Tillbaka till startsidan

Text och bilder Catharina Ingjald